Followers

Friday, February 18, 2011

kenapa mesti tambah perkataan "GILA" dihujung ayat?

cantik gila!!
pandai gila!!
sedap gila!!

apa lagi hah? (--")

padahal semua tu untuk memuji kot..
macam cantik boleh jadi gila.. hahhaha

kenapa tah? wajib letak mcm tu ke?...
gua pun kekadang TERpakai gak.. haha..
macam penyedap ayat.. macam nak gambarkan benda tu memang superb habis so guna lah "gila" dekat belakang ayat tu...

tapi sejak belajar kat melaka nih..
gua selalu dengar

cantik lahanat..
cantik sial..
gempak sial..


hambik .. lagi trauma cikgu BM dolu2 dengar..

tetiba nak letak gambar taylor swift nih..


35 comments:

ila said...

yg gile tu mmg biasa sebut la..

tp lau sial2 tu ntah la.

ari nie baru dgr ceramah pasal adab.
dari buaian iBU NYANYIKAN lagu dengan pujian kpd yg maha pncipta.

Tp ble da besa bnde2 yg tu yg kte ckp ann

amier azrul alias said...

nk tnjuk yg bende tu sgt eksrem
heheh

kakyon said...

guna bahasa yg elok2 akan jadi elok.kalau asik sebut gila..44 kali sebut..betul2 gila..hehe

ziaf said...

dah melekat ngan lidah..sebab ikut dari abang2..abang2 ikut dari mane ntah..ha3

http://ziaf.tk

kau kesah ke?? said...

amboi kan bahasa sekarang.

Nurfatimah Jalilah said...

gila r pika

AwienSyahirah said...

kalau awien cantik GILA!
cmne cik terompah?
ahahhaha

cik-terompah said...

ila: klu ko duk melaka.. akan terbiasa punya..

amier: mungkin jugak..

kakyon: betul tu kak..

ziaf : hahah.. payah.. dah jd habit..

kau kesah ke?? :tau xpe..

yaya: aku tak gila.. arghhhh

kahirie said...

biasalah faktor muka bumi...

cik n0_miey said...

best pe gne "gler" kt blkg ayat..nmpk semangat ckit..hehe

Cik Yana said...

macam kasar je kalau orang cakap cantik sial. Selalu gak dengar. hehehe~

....~MissMarshmalloW..~ said...

gila tu kata penguat yag terlebih melampau..hihihi

sfatimahzj said...

wah!giler ah..hehehehe..
itulah org malaysia..
hua~saya org melaka..janganlh kata begitu..hahaha..tapi sy tak ckp mcm tu sebab sy bukan orang melaka tulen..mix johor..hahaha..
so saya ckp best gile...~lalala~

cik-terompah said...

kahirie: ak masih x phm psl faktor muka bumi nih.. (--")

cik ni_miey: semangat!! haha

cikyana: ikut keadaan..

missmarshmallow: mcm cantik teramat sgt..yg ble juling bijik mata la ..

Nurul Afifah Addnan said...

gila sial..hehe..ni r org kte menambah baik~~~ =.='

lyndadyana said...

ye mmg suke giler lah.. haha.. jgn slh faham.. giler di sini mmbawa mksud suka2 yg teramat o sgt2 suka :D i crazy like o damn like.. cmtu lah

yaya said...

hahaha i like !
like u said sume tu penyedap ayat na kasik nampak cam gempak la kan. hehe

anishamzah said...

mnggambarkan si gila yang cantik lagi menawan. eh eh mrepek pulakkk. hehe salam kenal ehh :)

Si DauN CeRi said...

blajau kat mlaka ke? hmm..nasib lah..hehe kdg2 kekasaran bahasa mmg biasa berlaku..heh.


singgah sini n follow. have a nice day!

laskar rainbow said...

dah terbiasa kot ...haha;))
pelangi pon ada gak cakap camtu...;DD

yaya said...

si gila yg chantek lagi menawan. hehe funny laa .

Cik NuRuN said...

nahh hambek kaw , dasat org2 melaka . hahaha

nulhazwany abdul malik said...

saja nak bagi statement tu hiperbola sikit. hehe

gila sekarang ni dah tak gila dah. hehe

Dhia Delisha said...

lama2 leh jadi gile...hahaha...

iszieylyanziy said...

haahha,,nice gila entry ni,,hahaha,,,gila jugak nk letak nye,,,ngee,,,

syuhada mokthar said...

nak kasi nampak lg power n mantap kot huhuhuhu

Berto said...

kalau letak GILA kat awal ayat boleh, mcm "GILA lah ko".. moleh?? keh keh

lagi satu, tlg remove gmbaq awek aku si tailor suwif tu, tak suka tawww..keh2

Juli said...

hhahaha..mmg pon.sape2 yg baru sampai ke melaka, kalo dengar derang berbual, mmg bole dapt culture shock.haha

tricksrex said...

haha betol2
jadi mcm penyedap ayat pulak gila tu

tapi sial lahanat tu xpenah dgr la pulak

riduan Abdullah said...

ayat gila tu nak kasi lebih gempak dari biasa hua hua hua.

suri solehah said...

salam..susah nak cakap,,anak2 akak yg kecik pun pernah cakap gitu..hehe..

khaifaiz said...

2 namanya perluasan makna.

pelik skang dok guna

cecerita
cecomel

yg ni perlu dibetulkan.. kalau digunakan secara meluas.. tak mustahil nanti gaya tu akan masuk entri dlm kamus..

Nur Ardilla Najwa said...

sweet gila!! haha...
jom tgk entry best gila kat blog dilla... =)

http://jannatul-ardilla.blogspot.com/2011/02/sukan-komuniti-paralimpik-malaysia-2011.html

paradoks hati said...

haha.memang cam tu la sekarang nya..hehe :D

nadeyra said...

Orang melaka mmg kasar sikit bahasanyer kan ? Huhu

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!