Followers

Monday, February 21, 2011

kasih sayang perlu ditunjukkan atau cuma diucap?




tetiba gua terfikir.. perlu tunjukan atau cuma diucap sudah memadai..??

sebab tahun ni tahun dilema 20 tahun gua.. so gua rasa ..
2 in 1..
maksud yang cuba gua  nak sampai kan.. dua dua perlu.. dua dua saling memerlukan... kalau dah ucap sayang.. perlulah tunjukkan.. bukan maksud gua serahkan segalanya.. memadailah dua dua pihak sedar mereka tu saling sayang menyayangi..

contoh.. lu beli kucing.. lu canang dekat semua orang kucing parsi lu tu lu sayang gila .. tapi kucing tu merana sebab lu tak kasi dia makan makanan yang berprotein tak belai dia seperti selayaknya haiwan kesayangan dapat..
kira lu ucap tapi lu tak tunjukkan... (--")

boleh terima tak contoh gua?

tapi soalan gua nih agak releven untuk manusia bila ada hubungan yang halal la kan.. :)




*sigh

sebenarnya gua cilok soalan atas nih kat formspring adik gua.. 

10 comments:

fhartina said...

hmmm. xtunjuk, xsmstinye xsyg. tp soal kucing tu.. hah tu kes laen kot. xde ler smpai mcm tu. hehehe

Puteri Balqis said...

bagi saya dua2....hehe

wAwANiNi said...

rasenya perlu lah ditunjukan sayang tu..baru rase diri disayangi kan..hehe ;)banyak cara nak tnjukan rasa sayang kita tu..so,betul atau salah tu kita yang pilih dan tntukan sndri...lau boleh biarlah x melanggar hukum..;)

cik-terompah said...

fhartina:kucing tu cntoh xrem..

puteri: setuju!

wawanini : yes agree with u la.. haha

Khairul Antasha said...

rasanya apa sahaja jenis perasaan (syg,cinta,kasih,benci,marah,geram)kalau di tunjuk rasanya lebih terkesan di jiwa.. tp kalau sekadar ckap.. aku syg ko..tp xde perlaksanaan pun. pun guna jugak

10jarijemari said...

dua2 memerlukan antara satu sama lain...tapi kalau hati itu memahami antara satu sama lain...perlakuan cukup untuk menggambarkan kita sayang akan dia~

nadia yaacob said...

dua2 perlu ada..perlu ucp dan perlu tunjuk... :)

amny.. said...

amni ase better ditunjuk n diucap..

menambahkan ksih syg antara 1 sme laen..

xgtu???huhuuh;P

Amira Naddia said...

lu rase camne? mst la kene tunjuk..wa lau sayang je tp pakai air liur watpe. takde makne

EIPUL said...

suka kucing parsi!!!
aku rasa nak cukur bulu diorang buat baju sejuk, hahahaha

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!