Followers

Saturday, February 12, 2011

entri khas: assgment kawan gua

*bunyi kilat*-bunyi bila message masuk dalam handfon gua..

fafau            : pika.. gua ada 1 permintaan...
cikterompah: permintaan pe ni fau.. lu buat gua cuak la..
fafau            :hahah.. lu bole wat entri pasal gua..maksud gua pasal diri gua.. pasal gua ada 1 assgmnt     
                    mengenali diri sndr xkira la dr segi perangai habit buruk o pape..
(minta maaf.. bahasa sms )

okeh sebab permintaan dari faranasuha  jadi gua dengan senang hati dengan tulus ikhlas akan menolong..

pada hemah gua.. adalah lebih baik mendengar lebih dari seorang pendapat.. so dengan mengunakan kecanggihan teknologi facebook.. apala hal yer nak mengumpul berapa banyak responden kan..



so ini dia ...
shazwan: 
faranasuha merupakan seorang yang baik hati,, mementingkan kualiti dalam pekerjaan,,,
seorang yang menepati masa dan menitik kan aspek2 integriti dalam setiap tindakan beliau,,, 


izaety
fafau..
baik,memahami,anak wayang terhebat,doktor cinta aq,
setia,pandai masak,kadang2 cool kadang2 menggelabah,pandai, paling best sembang
pasal makan dengan fafau...hu3
ape yang aq xsuke pasal fau ek??
urmm ntah no idea seyes ni memang telus nye jawapan aq ta tipu
aq nangis kot dngor fau jd pndh...
hu3 tharu x fau???
lstly, fafau idola sy sbb fafau garang dan cmel... 


 ameelia
mak tiri yang comel dan pijak semut dia yang terpelanting(bhs mudahnya,baik)
definisi fafau comel dan garang sangatlah separuh tepat iaitu tepat tang part comel je.garang tu betul suku j sebab fafau marah still npk kiut sampai terlupa dia tengah garang. tapi bila dia tengah serius memang semua kecut lobang hidung. fafau merupakan sumber inspirasi pada ramai orang,berpengalaman luas dan matang. sebab tu ramai org nak buat dia Dr Fadzillah Kamsah diorang. bila beliau sewel beliau npk sewel (nak2 ms tgh main wayang). tp bila beliau serius npk mcm mak-mak. pandai msk pandai membebel. sbb tu pgl org tua tu mak tiri. bila cubit rs nak gelak sbb geli. cubit x iklas.fafau mak tiri yang setia pd bapak tiri.(balik-balik nama TU ja). paling suka dengar konsert percuma harian beliau sbb tgh nangis pon boleh tibai gelak tepok dinding.seorang yang riang ria selambe oh yeah tp kdg menggelabah ayam jugak. Overall,mantop! eh lupa,dia sangat pandai tp marah-marah kalu org ckp dia genius. cover terharu ke apa? sekian.

adikterompah
erkkk .? beliau beliau .. hmm .. camne nak cakap nih .. (serba salah)
along suh panggil dye SUHA .. gluppp .. wa nak muntah .! wa sebut KAK FAFAU sudahh ... deal .!
si pemborong shawl terkemuka di masjid jamek .!
beliau tua 2 tahun dari SYAZANA COMEL tu .! :D
sengal beliau ..?? alamak ... lupa nak ukur guna termometer lah .! FARANASUHA nih sempoi .. beli barang ..?? wa ckp lu .. dye tak kesah nak pesen ape .. janji mampu bawak balik plastik merah balik rumah ..
bile beliau sampai rumah kami (persingahan sebelum balik penang atau balik ke BANGSAL melaka) .. kompem lah dye salam dulu dgn ibu ayah gua .. pastu dye golek golek ats katil gua sambil buat kuak tonggeng ..
okey okey .. nih yg tak leh blahh .. beliau mata keranjang ... eh eh eh silap silap .. mata beliau cool .!
SEKIAN ... +__+

juliana 
hepi go lucky always....briliant!...baek hati....always smile...

beliau yang tidak mahu namanya didedahkan
ermm~ Tak banyak yang saya tahu pasal papau ni... tapi bagi
saya la kan die sorang yang riang ria hari raya.. kenape saye
cakap macam tu..sebab die macam selalu hepi jek saya tengok..
first time kenal kat FaceBook tak silap.. first time jumpa kat
Gunung Lambak. heheh tapi saya terkilan la sebab die keluar
UTeM tidak cakap pape pon.. Sampai la Cik Nur Afifah bagi tahu
yang fafau sudah tidak ada lagi... mase tu guwa sentap bai. |eh,
btol ke minah ni da pindah.. mcm ade jek kt UTeM ni. | haa..
mcm lu la.. Tapi, pape pon harap dia bahagia selalu di samping
keluarga dan orang yang tersayang~

Terimalah pantun dari
saya:~

kalaulah ada sumur di ladang
bolehlah saya menumpang mandi
kalaulah ada umur yg panjang
insyaallah, kita jumpa lagi. :)


awien 
faranasuha? orang nya indah secantik nama.
di awal pengenalan, ramai beranggapan dia seorang yang skema dan sangat pendiam. Persepsi akan berubah di saat pengenalan di mulakan dgn perbicaraan.
seorang yang sangat ceria dan tidak pernah lekang senyuman di bibir.
sangat klise, mungkin?
namun itu lah hakikat anak gadis kepada encik habidi.
faranasuha juga merupakan seorang yang amat mementingkan pelajaran. dalam sibuk menyakat dan bergelak tawa bersama rakan, beliau turut bijak membahagikan masa dalam pelajaran.
SANGAT suka untuk menyakat rakanrakan di kala bosan
dan SANGAT suka shopping!
mudah bergaul dengan rakan2 kerana sikap nya yang periang dan ceria.
meminati kamal adli!
seorng rakan yang sentiasa ada di waktu rakan lain berada dalam kesusahan
pendek kata, one word is not enough to describe faranasuha habidi
A great person with a great personality.

heheheh. habis skema ayat aku dah :PP

elina
comel,suke nyanyi,bijak pandai,peramah,disukai ramai,suke gelak,kelakar...2je kot..sy xpndai sgt nk describe org..hehe..

 nadhira
fafau sorang yang sangat2 hapening! wakakaka... ske ahh lepak ngan fafau..banyak je benda sengal..kira dia ni antare yang sengal selain dak pikah tuh la..
pape pon fafau mmg besh!! sayang fafau ketat2 lah..haha.. 




fikri jaya
gue rase fafau die tu open minded r,die sukew cite2 prkara2 yg kt hujung citer tu ade motivasi r..then gua rase die sukew wat lawak dohh..kpale giler2..haha..die senang utk dikenali sbb gua rase sifat die yg senang utk berkenalan..die juga seorang good listener r..sbb tu die ckp kt aku..bilew korang2 ade masalah,nnt korang akan cite kt die...*ayat formal gilew

hana 
camne lah aku nak describe budak ni. okay. fafau ni aku kenal kejap je. tapi, seronok kawan ngan budak ni. sebab dia rajin melayan. kalau kau melalut macam mana pun, ade je jawapan dia kasi pecah perut. sedih gile tak dapat kenal dia lama2 sebab dia dah tak dak kat utem. tapi fau, kau memang best lah. bangga siot dapat kawan ngan hang. muahahaha :))


shafiqa 
aku bab sengal mengila memang IN la sesama si suha ni.. suha pada usia remaja ketika kami sesama bermain calculus berlumpurkan solid mechanic bermandikan thermo beliau lah champion.. suka menyanyi .. tapi atas lirik sendiri.. kalau boleh nak buat konsert biarlah satu bunga raya ni dengar suara beliau... jenis tidak kesah.. tapi jauh dilubuk hati memasang angan2 untuk menjadi  ratu kebaya utem malangnya sikap rendah diri yang memang di sematkan sejak lahir membuatkan beliau hanya meyimpan angan2 didalam diari beliau..


ramai lagi tak reply.. so akan aku update dari masa ke semasa.. 

*tengok kepada apa yang ditulis lenggok bahasa berlainan kan? sebab org yang kasi pendapat ni lelain..

7 comments:

Nurhana Abu Hussin said...

tiba2 aku pulak yang rasa malu. wakaka :P

AwienSyahirah said...

lain kali bgtau ko nak publish kat blog, sengal! hahaha

hAn2 lamp0R said...

asal byk puji????
huhu..
kutuk2 x de ker..hehe..
aq tau spe yg x nak kenali drinya tue..
msti apex an..haha..kantoi!!
by da way thanks to all my fwen yg bg pndpat msing2..
n tersgt2 thanks kpd piqa yg sggup tlong gue....(ayat skema nak mati..)haha

scya lollita said...

wahhh banyakknyee komen . hiiii , klaka !

Imran nyambek said...

nasib baik gua punyer takde

cik-terompah said...

hana: ko ye ak dah update dah..
awien:cer ko check pe yg ak tulis kat msg.. ak da g tau kot..
fau:aku tau ko terharu.. kahkahaka
scya:hahahha.. tu tanda kawan tlg kawan..
imran: lu klu org cite psl lu byk kluar lucah2 je..

Anonymous said...

wah~ cm mne papauu taw lak tu ak..? dasat gilllerr~

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!