Followers

Tuesday, May 25, 2010

kerana fesbuk aku hilang sabar sebentar...

yeah!!! ini post yang ke 111... rupanya baru aku sedar aku nih xde la pemalas sangat nak menaip ni.. hehhe..
memang happy bila dah sampai angka nih.. tapi untuk post yang ke 111 nih.. aku nak cita benda sedih ,, sakit hati.. dan sewaktu dengan beliau..
mula2 nak tulis semalam.. tapi takde mode la pulok.. almaklumla. tengah geram punye pasal!!


aku makin tak paham.. apa masalah makcik2 nih.. aku bukan nak kurang ajar jauh sekali nak mengajar nih.. aku jadi geram bila ada mulut2 mengadu dengan mak aku yang aku,angah alang nih kaki online fesbuk!!

"eeeeeeeeeeeeeeee... hello makcik.. nasib baik aku online fesbuk jer kat umah nih.. dari aku pegi menonggeng kat laki yang tah pape lagi wat naya kan..!!!"

"makcik tak sedarke online time keje tuh salah??"

tak pasal2 time makan semalam ibu bangkitkan isu nih.. aku jadi makin lahap makan sebab geram sangat!!


aku tak salahkan ibu.. aku tau ibu lebih percaya kan anak2 nya dari makcik yang baru kenal fesbuk tuh!!
mungkin bila orang dah bawak mulut dan siap cite depan beliau.. beliau mestilah nak kn kepastian kan..

"ibu.. i know u.."

aku makin menyampah.. dah la tuduhan jatuh kepada orang yang x munasabah..
ada ke beliau cakap alang bukan main lagi status die kat fesbuk tu.. minah nih paa lagi baran la.. bukan yer die selalu online pun.. aku jadi makin hairan.. adakah tuduhan nih ada bukti atau tak??
si alang pe lagi tanya soalan bertubi2 kat ibu..

"bu!! pe makcik tu cakap bu?? pe yang alang tulis kat status 2?. habak mai!!"

ibu diam jer...

bu.. kalau ibu nak baca status ke hape ke.. nak spot check kat fesbuk tuh.. sekarang pun boleh bu..

aku tambah..
"ish makcik tuh dah la baru kenal binatang nih.. poyo lak.. konservatif tul!!"

sumpah aku geram.. time nih angah xtau lagi..

lepas habis makan.. aku angah alang(intan pun de skali...)

wat mesyuarat tingkap..
tak puas hati oooo...


angah siap mau delete jer makcik tuh dari fren beliau.. bawak mulut tak agak!!



ishhh.. cuba la positif sikit.. lebih baik la kitorang online kat umah.. kalau kitorang asyik gi kuar.. melepak tak tentu pasal.. kuarkan duit asb.. pastu kasi kat lelaki.. ikut boyfren sana sini.. lagi tak elokkan??

asal anak makcik macam tu ke??

ke nak ajar ibu suh kitorang ikut jejak anak makcik tuh??

sorry kitorang tak mau!!

kitorang lebih rela lepak kat umah online .. boleh merapatkan hubungan antara keluarga.. sebab kitorang bersyukur sangat sebab kitorang dikurniakan satu keluarga yang cukup bahagia..

makcik.. ayah saya pun tak suka melepak kat luar .. dia suka lepak kat umah sambil online fesbuk die..
ayah pun layan fesbuk.. tapi tak pulak die mengata anak makcik itu ini..... sebab ayah kami panjang akal untuk pikir yang mana baik mana buruk.. sebab dia tau anak dia ni rupa mana..


makcik.. jangan gatal2 nak cucuk jarum kat ibu saya!! sebab saya tak suka.. saya takut saya tak leh kawal geram saya sampai saya takut saya kurang ajar,makcik ...


ps: korang faham ke??
     x faham??
xpe...
abaikan.. sebab aku hanya tulis kat sini untuk lepaskan geram yang tersimpan semalam.. terasa sesak sangat kalu tak diluahkan... huhuh...

pss: tak simpan dalam hati.. bia lah pe orang kata.. itu hak mereka.. cuma aku rasa berterima kasih kat orang tuh sebab kasi kitaornag pahala free,,,
TQ MAKCIK!!!

4 comments:

nur 'afifah :) said...

sp macek 2 pyqa,..??
kerek gila..!!
haha~~ :P
un9..??stndrd kowt..
we'r teenager..!! :)
hhaha~~

B I Y S said...

hahaha.. stju dgn fifah !!
lek la pika.. hiraukn jew, jnji kte thu pe kte wat =)

cik-terompah said...

huhu.. korang thank eh.. support.. aku bukan pe.. just nk luahkan jer.. bia la pe MAKCIK tuh nak ckp lepas nih..
(tak janji) hehhe

Anonymous said...

eeee,,, nsib baik angah xde mase time dinner 2!!! klu ade mmg nk kene sembur r ... x agk tol nk main report2 lak!!!
klu angah merewang ngan jantan kat b.bintang 2 lain laa (balik mlm kew)...

ps: ibu,along angah x jji la klu nk sopan depan mnusia neyh!!! klu TERkurang ajar ... time tuh jgn nk jeling2 angah suh diam!!!!!

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!