Followers

Friday, May 7, 2010

aku ...kami... adalah keluarga..

PART 3
selamat hari ibu...

kali ini besempena hari ibu pada esok hari ..
aku nak buat post ni spesel tu ibuku nor sidah binti abd Ghani..

takda sapa kat dunia ni yang langsung
takde perasaan sayang kat
ibu sendirikan??
so bagi aku.. tugas ibu tu
adalah mulia yang tak mungkin aku
dapat balas walau aku hidup
seribu tahun pun..




aku mau cite pasal ibuku..
"x nak dgr!!"
"dulik ape aku"
(x mau dgr sdh!!)
ish2.. potong tul la...

ok... aku respect ibu aku.. dia seorang wanita yang ada kerjaya..
tapi ibu tak penah nak kata
"ibu letih la.. kita makan kat luar jer la.."
tak penah!! fullstop!!
even dia keje dr pagi sampai petang tapi dia balik umah still mau masak..
katanya kalau makan kat luar dia tak lalu.. kita x tau bersih .. berkhasiat ke x mknn 2..
jadi ibu suka masak kat umah..

next, tiap2 hari waktu intan nak pegi sekolah kul 7.45 pagi.. ibu akan call umah..
tye dah siap ke belum.. pastu time kul 1030 pg lak.. ibu call lagi sekali...
tye dah makan ke belum n so on..
tiba lak abg balik sekolah.. ibu call lagi.. takot abg tertido sat gi tak sempat nak g sekolah agama,,
itulah ibu...
setiap masa.. walau di mana aku pasti akan merasa akan semangat myb ini berkat doa ibu??

aku.. bila dah duduk jauh dengan ibu.. tapi pasti paling comman pon..
de la dlm 2 hari msti aku call ibu..
tak pon ibu call.. (time ni myb aku xde kedit @ tgh busy thp cipan nak siapkan report)
itulah ibuku..
ibu sentiasa ada...
waktu exam.. sejak dulu lagi memang tabiat aku tiap kali nak exam 1 paper 2..
aku akan kasi msg kat ibu ngn ayah..
slalu nya msg tu lebih kurang macam ni la..
" hari ni along de exam ......... ,doakan along yer"
dan yang pasti akan ada 2 msg yg akan menyusul selepas itu..
msg2 kata2 semangat..

kalau ayah slalu yer akan ckp
"insyaallah... buat betul2.. baca doa b4 jawab.. ayah sentiasa doakan.tq"
(tq 2 treadmark ayh klu bermsg ngn beliau.. aku pon x pasti pe func die :o)

kalau ibu pulok...
(time ni exam waktu pagi)
" ibu baru abis solat dhuha.. ibu dah doa dah.. ingat b4 jwb baca doa"


fuh.. bila aku dpaat jer msg2 ni.. perasaan yang cuak 2 sekurang2yer dah makin
berkurang dengan adanya spirit yang dah ditiupkan oleh org2 yang aku syg..
hehehe :)

ibu... dia bekerja berhadapan dengan orang ramai.. dia serba sedikit tau pe trend2
remaja zaman sekarang. so jangan nak mimpi la nak kelentong pasal itu ini...
dulu dia tak tau pasal facebook... then bila die tau anak2 dia dah de akaun fb ni..
dia mula la bertanya apa itu fb?? apa functionyer??
aku kompem dia akan mencari keburukkan nya.. sebab dia tak mau anak nya terjebak
dengan benda2 yang tak elok..

tegas??
yes.. ibu seorang yang tegas.. tegas dalam kelembutan..
sabar??
sangat sabar.. dan honestly aku tak penah nampak ibu dan ayah bergaduh
didepaan kami adik beradik.. respect!! yes 100%


aku sayang ibu..
selamat hari ibu!!

ps: ibu kata ayah.. kuat ngingau... sama jer...
hehehe.... de post sebelum ni pasal ngingau
link sini... 

No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!