Followers

Wednesday, June 30, 2010

china negara yang pandai meniru

tadi aku baca kat
BERITA SEMASA.COM

mengenai negara besar china telah meniru pelbagai produk yang dihasilkan oleh negara lain.. aku paling tertarik dengan peniruan kereta...

bagi aku.. aku tabik dekat mereka.. untuk meniru sesuatu benda perlukan ilmu.. dan mereka menguasainya.. sangat bijak.. tapi agak kurang sopan la kalau meniru tanpa kebenaran kan.. kurang2 adakan satu perjanjian usahasama ke.. macam kurang ajau rasanya kalau de orang tiru ko yer exam paper tanpa kebenaran.. lain kali kalau nak meniru wahai adik2 sekalian.. pakat la dengan kawan.. itu baru usahasama.. ok.. stop pika.. tu mengajar benda tak elok..

ok layan la sikit gambar kehebatan china dalam bab copy mengopy nih...









madechina5 (Gambar) Kereta Tiruan Buatan China

kereta atas nih kalau diperhatikan memang ada sikit rupa proton persona...
ayooo... kereta malaysia pun china mau tiru,..

kiranya malaysia juga menarik minat mereka.. mungkin design proton makin meningkat kot...



dorang pun nak buat kfc versi sendiri...

Fake Chinese Brands @ today's joke

aok.. adik2 semua.. jangan tertipu... daiads


Fake Chinese Brands @ today's joke


panosaonic!!!


Fake Chinese Brands @ today's joke


pop station - terus aku gi check adik aku punya.. nasib baik!!



nikie!!! adusss... malu doh.. kalau pakai...

Fake Chinese Brands @ today's joke

kalau tak perhati dengan betul2 anda semua boleh tertipu ohhh..
SQNY...


Fake Chinese Brands @ today's joke




hoho.. melekat kat kaki dakwatnya.. sangat la tak berbaloi..

ps: kalau setakat barang2 gini toksah la hang gatai sangat nak beli.. kalau kereta tuh boleh kot... kalau sampai memudaratkan diri kesihatan.. baik jangan...

tapi kalau kita capai apa2 barang yang dekat dengan kita sekarang.. cuba tengok buatan manakah??
aku rasa 50% made in china... hehhehe... ye x??

No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!