Followers

Tuesday, June 1, 2010

susahnya bila jadi nurse

aku sedar sekarang.. jadi seorang nurse sangat mencabar..
fizikal
mental
kene kuat...
x caye...



nih baru sehari jaga adik sakit... baru sorang... nih nasib baik adik beradik,, kenal.. tapi...

kalaulah takdir aku menjadi seorang nurse...
kene pulok jaga bebelas orang yang de kat dalam 1 wad tuh.. x ke mencabar punya keje..
orang tengah sakit.. datang la banyak kerenah nya.. nak tu la nak ni la... sat gi yang tak larat nak membuang air tuh kita kene papah.. tak pon kene tadah dengan tabung (tah la aku tak tau la binatang tu nama ape)
memandang kan aku nih ada ciri wanita pilihan mak2 mertua... kang tak pasal2 ada yang ngorat aku.. sebaya xpe lagi.. nih yang dah baya arwah atok ak?? apa cita.. mau menung mak aku risaukan anak die...
hahahhaha...



hahhahah....

besar cabarannya nak jadi nurse nih... sabar... sabar.. dan sabar lagi....

aku ambik contoh jenis pesakit yang paling dekat ngn aku...
adik aku...
ahmad shazwan...
dia punya peragai... pehhhh.... nasib baik la nurse2 yang layan dia... aku tau mesti time study dulu selalu dapat dekan.. dia punya sabar... 5 star beb...
penah ke orang dalam icu mintak tv sebijik tuk die sorang jer.. semata2 nak tengok cite katoon kat tv9.. pastu nak dengar azan dan mari mengaji...(sejuk ati aku)
aku ingat lagi nurse tu punya baik ngn die... sanggup cari tv sebijik tuk die...
aku tabik la kat nurse tuh...
tuh kisah nurse yang keje kat hospital swasta...
gaji dorang ..... pehhhh.... kompem mahal punya!!
mana tak yer.. layan orang kaya(bukan adik aku eh)
makin kaya pesakit tu lagi banyak karenah..
x caye...
percaya lah....
aku dah perhati da ragam orang kaya nih.. tapi tak sume la...


camne yang keje kat hospital kerajaan???

de yang garang camni x??
aku tak bese gi dapatkan rawatan kat sana
(bukan nak belagak eh,, tapi aku kira bersyukor sebab panel mak aku akt hosp swasta)
fullstop
orang cakap nurse kat sana garang2 tul ke...
myb korang tak makan ubat tu pasal dorang marah kot...
positive!!

Q: pasai pa cik pika heboh mau cita pasal nurse nih.. ari ni hari nurse sedunia ka??
pika:  suka ati aku al ni kan BLOG aku!! ahhahah
lawak ja...
aku cite pasal nurse nih sebab ari nih aku jadi nurse tuk adik aku yang sakit... sian die...
kira berjaya la gak... hehehhe... menjelang petang dah sihat.... alhamdulilah....
so.... aku hargai nurse2 yang ada di seluruh dunia...
terutama kawan aku yang bakal jadi nurse,,,,
korang suma!!! berbakti la.. banyak pahala leh kumpul!! yang penting ikhlas!!!

No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!