Followers

Monday, June 14, 2010

ustazah shafiqa mau potpetpotpet...

hari ni alhamdulilah... aku puasa sunat di bulan rejab...
mak aku yang invite,,, sambil aku baca2 newspaper semlm.. aku ckpla...

"ohwhhh.. dah masuk bulan rejab la.."

"2 la 2.. patutnya hari nih leh start puasa.. long.. sok nak puasa tak?"

"ok jer.. kalau ibu kejut sahur along bangun jer.."

"ko dah bahis ganti lom?"

"ganti pe?"

"ganti pose la.."
dengan muka bangga..

"taun lepas along pose penuh..."
kaklang buat muka nak muntah.. hahha.. jeles la tuh...
-----------------------------
tamat sudah perbualan invite menginvite nih.....

so sejak jadual breakfast ditiadakan hari nih.. aku pon rajin punya pasal gi la google fadilat berpuasa di bulan rejab.. aku rasa dulu ibu dah print kasi kat aku ..
tapi... kat mana eh???
(- -")

ok.. abaikan.. sebab aku dah google dah psl bulan rejab nih..
------------------------------------
nih sikit fadilat yer,,,
kalau nak baca lebih klik sini...
rejab story

kalau kita puasa sehari dibulan rejab.. fadilatnya..
Seperti berpuasa 40 tahun dan mendapat keredhaan Allah serta syurga tertinggi. 
(aku baru start hari ni...)


puasa 20 hari pulak....
Allah mengampunkan segala dosanya yang lalu, dan melakukan amalan baik dengan baki umurnya.
(subhanallah...)


- sesiapa yang berpuasa 3 hari di bulan rejab dan beribadat pda malam hari... dia bagaikan..
*dia berpuasa 3,000 tahun 
*diampunkan baginya 70 dosa-dosa besar setiap hari
*ditunaikan 70 hajat ketika keluar nyawa dari jasadnya 
*70 hajat ketika di dalam kuburnya 
*70 hajat ketika terbang suhuf (ketika Al-Quran dinaikkan ke langit) 
*70 hajat ketika ditimbang amalannya di Mizan 
*70 hajat ketika melalui titian Siratul Mustaqim.


ya Allah... punya lah besarnya fadilat nya.,.. aku jadi makin semangat untuk teruskan ibadah nih...
insyaAllah... doakan aku yo...


.... makin hari dunia makin tua.. kita tak tau bila kita akan pergi untuk meninggalkan dunia ini.. aku berdoa agar kita semua akan menuju ke alam yang satu lagi dengan bekalan iman yang cukup.....


ps: korang tau tak niat pose nih???


kalau tak tau tanya aku...

No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!