Followers

Tuesday, June 22, 2010

ibu mengajar anak mencuri

patutkah??

baca lanjut


mungkinkah kerana kesempitan hidup seorang ibu sanggup mengajar anak2 nya mencuri.. tiada lagikah kerja2 yang halal di malaysia ni??


setahu aku malaysia sebuah negara yang harmoni .. rakyat nya pemurah , prihatin.. kenapa ibu itu tidak pergi mengadu kepada orang yang sepatutnya..banyak rancangan2 yang berunsur kemanusian diadakan.. kurang2 minta bantuan wakil rakyat kawasan tempat tinggal si ibu kalau benar si ibu ini mempunyai masalah kewangan.. 
aku rasa terlampau banyak alternatif yang de untuk mendapat kan bantuan.. bukan dengan cara mencuri..


kemudian si ibu juga sengaja tidak mahu menghantar anak nya ke sekolah.. 
wahai si ibu.. ilmu itu sangat penting atau apakah dengan ilmu mencuri yang ingin ibu terapkan kepada si anak sudah memadai untuk dia meneruskan kehidupan apabila si ibu telah dijemput ilahi??
sedarlah wahai si ibu..


ps: aku sedih dengan cerita ini.. aku tertanya akn jadi manusiakah anak2 ini..
ya Allah jauhi lah aku dan keluarga ku daripada sebarang kesusahan.. aminnnn...

No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!