Followers

Tuesday, June 29, 2010

aku suka berjongging sambil mata memerhati..

JOGGING!! satu aktiviti yang memang bagus..memang best!! aku kalau takde halangan tiap2 pagi2 hujung minggu mesti gi jogging kat tasik permaisuri..
kat sini bukannya aku nak cite pasal kelebihan aku jogging ke apa.. tapi aku nak cite pasal ragam manusia bila mereka berada di taman rekreasi..
















kita  mulakan dengan....
+pasangan kapel2 berasmaradana... selalunya waktu petang memang favrate dorang lah.. tu pasal aku malas nak jogging waktu petang.. aduss.. tambah dosa jer.. orang datang kat situ tuk sihatkan badan.. tapi dia buat orang sakit mata.. yang mampu hanya geleng kepala.. istifar bebanyak..


+kemudian gelagat si gadis2... kalau pepagi ahad biasa nya aku selalu terserempak dengan segerombolan gadis2 aku agak dorang still budak sekolah mengambil kira dari pada muka dan perwatakkan mereka..
jogging kalau dalam group nih memang hapenning.. tapi tu la yer.. xde la jogging mana just jenjalan.. block jalan orang.. aku nak jogging nak kene cari jalan celah mana tuk lepas dengan dorang nih.. kekadang kene lalu luar trek.. adusss...menyusahkan tul..
ihsan dari pakcik google

still lagi dengan cite gadis2.. weh.. korang nak tau.. kalau aku lalu sebelah dorang nih.. pehhh.. perfume dorang.. harum semerbak.. dorang tak tau ke.. kalau peluh campur ngn perfume bau dia harum mana??
ingat sodap ko?? den datang kat tasik tu nak bau hijau daun... nih terpakso den hidu perfume + peluh tengik gadis2 semua..(--")

gadis suka make up kat mana saja?? betul ke?? aku macam setuju jer.. tapi aku ter kecuali kot.. heheh..
aku tengok.. omak aiiii... drg makeup.. macam nak pegi kenduri kahwin oi.. aku agak mayb lepas jogging drg nak terus gi kenduri kot.. hehehhe
aku nak gelak doh.. tapi tak daya.. aku takot.. pria2 yang lalu sebelah aku ingat aku nih gila ke ape.. hehhe..
jatuh saham aku weh...

+aku suka tengok lelaki jogging.. kengkadang dak2 atlet jogging kat sini..aku baru 1 pusing dia dah 2 3 kali pusing.. steady jer.. kot aku bertemu jodoh kat sini.. pehh.. lehwat novel ,,, hehe.. angan2 jer..... sapa tak suka tengok badan ketul2.. wa cakap lu.. memang cun la...

+paling aku suka rakyat malaysia nih.. dorang tak lokek dengan senyuman.. tu kan 

 kengkadang de yang telebih peramah menegor..
"hai jogging ke?"
peramah tak ramah kan... dah nampak aku berpeluh2 berlari lari anak dia tanya lagi kan.. hahha..

+ibu aku suka buat senamrobik.. kat tasik tuh de bebrapa group sukarela yang buat aktiviti senamrobik nih.. memang best kot sambil kita jogging dengar lagu yang mcm.. 60-an..hindustan.. cina.. macam2.. 

aku paling syok tengok de satu group ladies.. nyonya2 cina dia punya ahli.. aku tengok umo dorang nih lewat 40-an kot.. tapi tema dorang pink.. memang gempak la.. nyanyi lak lagu yang cambest.. body tak sah cite la.. kalau tiap2 minggu meliang liuk kat situ... hehehhe.. 

atok2 yang dah tak tau usia berapa.. selalu lepak kat tepi tuh.. agaknya tengah usha market la tuh nak bawak gi minum sat gi .. hehhe.. aku gurau je tok2 sekalian... tapi aku perhatikan memang mata dorang tak lepas kot tengok nyonya2 menari..

+selalunya warga tua cina yang suka buat taichi.. drg de persatuan kat sini yang ajar taichi nih.. slow jer dorang buat.. tapi aku tau letih nya tak ingat.. 

+kat atas bukit kat tasik tu... de taman mainan budak2... kat tepi tu jugak ada satu persatuan penyakit2 kronik.. dorang selalu buat perjumpaan kat sini..pastu jual ubat2 sayur2..buat senaman yang mayb boleh mengurang kan kesakitan.. (tak de lak aku taye)
+bila datang sini memang tak sah kalau before balik tuh tak beli buah sengkuang kacang.. heheh.. memang sodap la... agak banyak la jugak orang yang berniaga kat sini.. tapi cara dorang berniaga tuh melalui bonet kete.. 

so ak assume yang dorang takde lesen la yer.. so one day tuh.. de sorang informer dorang cakap yang pasukan kuda dbkl tengah ond way nak buat rondaan.. peniaga sume ape lagi angkut sume barang masuk kete la gamaknya...

sian aku tengok.. apalah kiranya pihak berwajib buat satu tempat tuk drg niaga.. (--")

+kat sini jugak pilihan para pengantin baru untuk mengabdikan pic2 dorang kahwin kat sini...
aku sempat usha kat google ..





ps: memang bagus membuat aktiviti riadah nih.. boleh sihatkan badan malah boleh mengeratkan siratulrahim.. percayalah...
pss: kalau nak pergi sini.. nih... aku siap kasi peta kat korang sume...

*sume gambar ihsan dari pakcik google...

No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!