Followers

Wednesday, March 30, 2011

kenapa payah nak tegur kesalahan member?

satu hari dalam perjalanan nak gi library .. (dalam kereta) aku dengan si ameelia nih borak2 la .. so tetiba dia bertanya...

kenapa kita tak tegur je kesalahan member kita? kenapa nak diam je..
bukan ke seorang member memang salah satu prinsip kerja nya adalah menegur jika benda itu salah?

aku rasa .. mungkin nak jaga perasaan .. mungkin kita takut member tuh sensitif.. tak boleh terima kenyataan..
mungkin kita je anggap dia member tapi dia tak.. mungkin bila kita tegur .. masalah akan lagi sulit..

tapi sampai bila..

cuba jawab


*selalu happen dengan gadis-gadis.. tak tau la teruna pun ada jugak kan.. tapi selalu yang aku perhati kan teruna kalau nak settlekan masalah lain sikit.. style berbeza.. kan?

7 comments:

cik nurussalwa said...

hmm.. sebab.. kalau org tegur kita pun kite terasa..
kot..
tp, baek kena tegur, rasa disayangi sikit
=)

Cekodok said...

kawan yang baik akan tergo kawan dia.. boleh gitu?

Rainbow said...

tegur tu perlu tapi kdg2 kalu x kena gaya , leh sakit hati ...

sebolehnya berdepan n slow talk dgn org yg nk tegur tu.. bukan dpn org rmai.. tgur secara lembut n hikmah..

laki ?? diorang tgur agak kasar n penah smp btumbuk --> ni refer kes myclassmate

terataiflowerz said...

tul tu mmg ssh nk tegur kesalahan kawan sendiri..takut die xleh trime apa kite ckp tu..t xpasal2 tmbh musuh

i am S!L4H.. said...

beza. mmg berbeza.... payah la klo dgn kwn sendiri ni. adehhh. x tau nak tegur cmane..

cik-terompah said...

ciknurussalwa: urmm.. klu la semua org fikir gitu..

cekodok: betul2 gua setuju beb!

rainbow: urm.. kene de skill br kene gaya..

teratai:sama pendapat la..

silah:acenne,, huhu.. sedih la gini silah..

ain revival said...

tegur kenelah berhemah..nanti xpasal2 gado nanti..bermasam muka lak~~

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!