Followers

Monday, August 30, 2010

macam nih ke pendirian anak lepas merdeka...

aku bukan nak aibkan sesiapa... tapi nih berdasarkan status classmate aku... sebab aku tak nak emosional terlebih untuk nak dedahkan kat orang yang beliau nih gitu gini.... aku sekadar nak kongsi pendapat dengan korang pasal mentaliti anak lepas merdeka nih...

nih status fb classmate aku tuh...

"shit... kecewa x der bga api kat MBMB for merdeka celebration.come on man.dun let ramadhan be a restriction to celebrate dis peaceful country. merdeka is not about politics. it's about passion of having an independent country. ade plak kereta yg xder bendera.come on man wtf.tau habis blajar-keje-buat anak-n mati.u dun fking care bout ur country.u r welcome to move ur ass out from this country.....

pendapat aku....

memang patut pun kat mbmb tuh takde bunga api ke konsert ke apa.. sebab kita tau sekarang ni kn bulan puasa.. even maybe ko x terawih ke tadarus .. tapi ko kene hormat bulan puasa sedangkan ko tuh orang melayu yang lahir2 dah bercop islam.. tapi kenapa ko nak mempersoalkan pasal tuh.. patut ko bersyukur sebab xde yer bende lagha tuh semua yang boleh membuatkan kita lalai...

merdeka is not about politics.. tapi apa kene mengene dengan bunga api tu beb?? keanak-anakkan la.. kalau jiwa ko jiwa enjoy.. ko gi la duk luar malaysia nih.. aci x??

mentaliti oh mentaliti...

lagi satu pasal bendera kat kereta tuh.. memang la sekarang nih makin ramai yang tak buat gitu dah.. tapi jangan la sebab itu ko cakap x patriotik.. jiwa patriotik tuh boleh diterjemaahkan dalam pelbagai bentuk..

kalau aku... aku dah tanam dalam diri.. sebagai seorang student.. kalau boleh aku tak nak lewat kelas.. ponteng kelas insyaAllah aku nak elakkan...kalau dalam grouping pulok... biarlah aku jugak yang menyumbang keringat atau idea sama... bukan yer jadi sleeping patner.. 

sebab bagi aku ... kita kene bina jati diri sejak dari bawah lagi sebab apa yang kita lakukan sekarang akan kita bawa ke alam pekerjaan... kalau sekarang ko rajin datang lambat .. no wonder la time keje nanti pukul 12 baru nampak batang hidung... jangan ko kasi alasan yang sama ko buat kat lecture dulu dengan bos tempat ko kerja...kurang2 lecture tolok markah ko.. tapi bos.. buang keje terus...

aku bukan nak pangkah ko tapi aci tak aku cakap aku ank pangkah status ko??

aku rasa sepanjang 3 sem nih.. aku even dak2 lain dah kenal benar dengan perangai memasing..

datang lambat la ... sleeping patner... tak buat assigment.. de yang datang bawak kunci moto je.. kertas sekeping pun x nampak.. adoi.. kalau datang setakat nak tunjuk muka sambil sain attendent.. kejadah??

nih ke anak lepas merdeka..


aku tak cakap semua.. tapi sesetengahnya ....aku cakap bedasarkan apa yang aku nampak...

sebab aku pun lahir lepas merdeka....


kepada tuan punya status.. sorry beb.. aku pinjam ayat status ko.... kalau terasa.. meh la jumpa aku.. aku no hal je....

 aku tengok status fb dak2 lain semua cerita positive pasal merdeka.. bagos2 hoply.. biarlah berkekalan..

terompah: jiwa ko pika cepat bena emo kan.. kang orang pangkah ko camne?

pika: terima dengan hati yang terbuka.. biarlah pangkah secara membina kan..

No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!