Followers

Friday, August 27, 2010

zaman kecil waktu tanpa tekanan

aku pernah post pasal zaman aku kecik2.. walaupun aku tengah busy.. tapi aku nak jugak edit sesikit ...

layan lah..
malu pun ada gak nih...
poyo jer lebih...



bila usia makin menginjak dewasa.. baru aku sedar yang zaman kanak2 lah yang paling seronok.. dulu.. bila aku masih bersekolah.. selalu lepak dengan member2 merenung masa depan..
konon bila besar tak yah pikir pasal study exam segala... hanya enjoy.. tapi yang sebenarnya.. time bila dah besarlah hidup kita makin banyak masalah.. tanggungjawab makin bertambah.. kene banyak berfikir.. mana nak fikir pasal diri sendiri..mak ayah.. kalau yang berawek atau berpakwe.. nak pikir pasal dorang dah satu kitab dah..mana nak layan rajukla.. duit topup lagi.. macam2.. kan dah terbukti yang waktu kecil adalah waktu heaven kat dunia nih.. just enjoy your life... mak ayah sedia ada kat sebelah kita.. merajuk kita.. lapar dahaga.. kita akan sentiasa rasa mereka ada bersama kita...
tapi bila kita dah besar nih.. kita dah tak boleh nak harapkan mereka.. kita kene fikir macam mana nak jaga mereka pula.. jaga perasaan.. makan minum seperti mana mereka jaga kita masa kecil. ye x..
so tanggung jawab tu makin lama makin bertambah... kalau nak cerita pasal tanggungjawab aku rasa esok lusa pun tak habis lagi..
kepada adik2 semua.. kalau korang cakap waktu teenager nih adalah waktu paling sukar paling tak best. korang salah sama sekali. sebabnya semakin korang menginjak dewasa semakin sulit liku2 hidup korang.. time sekolah just fikir untuk belajar jer..kejar cita2...cari target korang.. tanya diri..
"untuk apa aku buat semua ni?"
"lepas nih aku akan ke mana?"
 korang tak yah pikir duit.. makan .. balik rumah dah ada depan meja.. jadi syukuri lah masa teenager korang...

pika:aku rindu zaman remaja.. rindu mau duk dalam dewan peperiksaan kat sekolah.. rindu tengok cikgu semangat mengajar sampai jadi faham. ye la kat U nih sekali kasi lecture.. ko paham ke tak.. lain cite .. bila sampai quiz test.. jawab .. segalanya kita kene usaha sendiri...

No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!