Followers

Saturday, August 14, 2010

terawih oh terawih

tengok status orang kat facebook... hampir semua cerita pasal puasa.. pasal amal.. mengajak ke arah kebaikkan.. alhamdulilah... ada jugak yang paling aku jeles.. cerita pasal buka puasa bersama keluarga.. memang aku jeles kuasa sepluh la...

aku duduk berjauhan dengan keluarga nih.. banyak dugaannya..  kalau duk ngn mak ayah.. menu sahur dengan buka tak yah nak pikir dah.. terhidang sudah.. xyah nak pikir.. duit pun tak terasa mengalir macam air terjun gamaknyer...

tadi time aku terawih.. (hari nih kat surau perumahan berhampiran dekat blok aku tuh... ) 
bila da jemaah kat tempat awam nih.. kompem la ada bebudak yang mau join sekali..

memang bising... tak boleh nak elak lah.. tang2 bila part aminnnn.... memang dorang lah superb... kekadang terlebih harkat... aduss buat aku kurang kusyuk je... (--")

yang pompuan pulak.. fafau kata comey... ahhahah... ikut ja apa kawan sebelah buat.... time salam .. kawan tuh pusing kepala ke kanan dia pun pusing sama.. siap buat dua tiga kali lagi..  pastu kawan tu pun usap muka.. dia pun sama.. tapi lagi beria la.. siap guna dua2 belah tangan lagi... hehehe..

bila habis witir... ada sikit tazkirah.. pasal amal ibadat.. ayat paling best ialah..
"pagari iman dengan amal"
maksudnya... dengan amal contoh solat pose tuh kene betul.. kusyuk barulah iman tuh kuat...
lagi satu... syaitan akan pengaruh manusia sampai la time kita nazak nanti.. sebab dia nak kita teman dia dalam neraka kelak... 
Allah tuh maha pengampun.. walau masa hayat nya dia syirik padaNYA... tapi bila akhir hayatnya.. dia bertaubat pada Allah... insyaAllah.. akan akan mengampunkan nya...


lagi satu.. kalau kita tinggal pose.. even dalam fiqh kata boleh qada' tapi x boleh nak sama macam kita puasa di bulan ramadhan.. even kita buat sepanjang hayat kita...
(--")













ini gamba time aku sekolah.. hehehhe masuk tema tak..

terompah:selamat beramal... 
pika :hari nih makan laksa penang buatan dila.. housemate...


No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!