Followers

Wednesday, July 28, 2010

cerita pasar malam

pasar malam.. sapa yang tak penah jejak atau tak penah dengar tentang pasar malam baik jangan duduk malaysia lah..
asal tetiba nak cite pasal pasar malam nih.. ape ke hal??

sebabnya dak2 umah ajak aku gi pasar malam... hahahha.. macam cibai je idea nak datang kan.. hahhaha

memang best kot kalau gi pasar malam.. orang cakap harga berpatutan,, maybe statement tuh laku 10 tahun dulu bila pasaraya tesco giant tak bukak lagi kot.. hahahha..

ok.. aku suka giler bila gi pasar malam.. tapi tuh cite lama lah.. time sekolah rendah... best kot.. juling mata tak tau nak beli apa.. sume nak..hahaha..time tuh nafsu ganas.. suem nak makan..nak cuba.. ayam goreng rangka lah... burger la.. kebab..mutabak..macam2 buah ada.. apple..lai..oren...






terompah: weh.. pika oi..ko jangan gatal nak letak gambar makanan banyak!!
pika:ok2
sambung...

hoho..kekadang ayah kasi bajet rm10 jer kat aku.. xleh lebih.. kang membazir pulok.. tapi aku rasa lagi best kalau pergi dengan ibu ayah.. duit tak terasa mengalir.. tak yah bajet..

opss.. aduss xleh nak sambung.. housemate dah nak gerak gi pasar malam kat bukit beruang.. so kene stop kat sini.. sat gi sambung.. kot2 ada yang best pasal pasar malam kat melaka nih.. sapa tau kan.. ok.. stop!!
--------------------------------------------------------------------------------------

cerita perjalanan menuju psr malam..
hoho..angin sepoi2 bahasa.. memang heaven jalan time camnih.. opss lupa nak bagitau.. umah aku sekarang dah ditambah sorang lagi ahli baru.. mek klate.. nama dia aisyah..cun kot.. hehhe... comel.. serius. tak tipu.. xde makna tersembunyi.. memang manis je upe beliau.. ok.. pika. stop.. kita kene cite pasal pasar malam la dol...

ok.. kitorang jalan kaki je kot.. aku ingat dekat la.. rupenye jauh la jugak.. tuh pasal la aku rasa badan aku dah turun beberapa kg!! hoho.. ye la tuhkan..
sampai2 je kat sana... aku terdiam.. pandang kiri..cina..kanan pun cina ...oh apa boleh ku beli nih.. macam tak confident jer nak beli.. cina2 kat sana pun macam segan je kat kitorang nak promote barang dorang.. dah sampai penghujung.. fafau seberang jalan .. rupenyer de lagi kedai.. barulah nampak sikit melayu.. ..so aku rembatlah beli kebab.. pehhh... tu je mampu beli..
lagi satu yang peliknya.. time kitorang gi pasar malam tuh.. pukul 8.30malam.. dan sebenarnya banyak gerai tengah packing barang nak balik!! ya Tuhan.. bari 830 mlm kot... sepatutnya time tuh waktu kemuncak yer.. apakah??
awalnya tido.. adusss.. geleng kepala lah kami..last2 makan kat d'puteh... abis cite..
--------------------------------------------------------------------------------------

ps:pengalaman tu perlu.. aku rasa nih la kali pertama dan terakhir aku gi pasar malam kat situ.. hoho...

sejak 2 menjak nih si pika nih suka cari entri makanan... beliau nih nak tunjuk protes ke??

No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!