Followers

Friday, October 1, 2010

igauan nak masuk asrama..

hohoiii...
lama rasa tak update dalam terompah nih... aku bukan tak selalu online.. selalu jer,, tapi just usha.. blogwalking gitu2 jer... korang bayang je la.. semalam jer.,, ak kene hantar 3 report serentak.. mana tak biol sebentar otak aku.. dengan menjalani minggu2 yang tanpa merasa nikmat tidur sambil mengingau putera raja singgah rumah sambil jatuh cinta kat aku.. wah.. kronik dah nih ayat aku nih..
------------------
stop2,.,.. ak just nak wish good luck kat adik2 aku yang bakal menjalani PMR dan SPM...UPSR dah merdeka.. so tinggal tawakal dan doa terkirim untuk adik aku yang satu tu,,,
-----------------------
sebab tertiba nk wish bagai.. aku terpikir.. kalau dorang dapat result baik.. adakah mereka nak masuk ke asrama..atau nak jer stay kat bawah ketiak ibu ??

aku paham.. mesti sekarang dorang tengah pikir .. nak mohon asrama ke tak??
NAK ke TAK??

biar aku kasi tips...


*paling penting!! buat solat istikarah..(bagi islam la..)

bagi aku yang ada pengalaman duk asrama nih...

aku saran kan .. baik pegi kalau dapat tawaran tuh.. bukn apa..
kat sana kita belajar macam mana nak bahagikan masa..
macam mana nak manage diri sendiri...
lepas tuh mana yang dulu duk kat umah lepas main bola lepas abis sekolah jer.. bukak baju letak dalam bakul.. then tengok2.. esok yer baju tu dah de dalam almari dah.. elok jer terlipat punya kemas kan..
so.. bila duduk asrama nih.. semua benda terletak kat kita sendiri.. kalau tak basuh.. busuk la baju tuh.. then kawan pun  reramai kata :KO PENGOTOR!!

malu x?? so.. kat sini la kita tuk belajar macam mana  nak jadi manusia yang berguna..
guna duit ikut keperluan.. jangan boros...
kawan aku kata.. kalau nak beli barang.. buat list.. then mne barang yang tak bapa nak wajib.. tandakan *..



so kepada adik2 aku dan juga sesapa yang tengah bingung.. nak masuk asrama ke.. masuk matrik ke nak buat diploma dulu ke... nak masuk universiti yang mana... nak ambik kos pe?? sila la tanya yang de pengalaman...
nak tanya aku pun orait gak....
ym jer..
shafiqa_maullod@yahoo.com.my

No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!