Followers

Wednesday, October 27, 2010

hidup seindah novel.. mau ke?

 aku gila baca novel!! *pengakuan*
masa time aku sekolah dulu la.. time duduk asrama.. member bawak novel.. pe lagi baca la.. ko tau penyakit baca novel nih yang tak bape nak dipekenankan terutama mak aku ialah.. addicted!!
kalau ko baca novel tuh.. kompem la.. tak mau bergerak dari atas katil.. golek kiri.. gelok kanan.. bila lawak ko gelak sengsorang.. sampai sekali tu adik laki aku tegor..
"long ko nih pehal..gelak sengsorang.. gila ke pe?"
(--")
bila sedih.. ko pandang kiri kanan.. kalau line clear.. cepat2 lap air mata yang dah nak start mengenang.. memang macam haram je..
dulu aku berangan nak jadi macam watak2 heroin kat dalam buku-buku novel..ye la.. ko paham je la..hampir semua novel yang aku baca akan berakhir dengan happy ending.. tapi bila usia makin meningkat.. akal pun makin berfungsi dengan betulnya.. baru aku terfikir...mampukah aku jadi seperti dalam watak2 dalam novel tu...
bahagia selepas kecewa... memang la bila aku baca.. ending dia mesti yang happy ending.. hero kahwin dengan heroin.. tak pun kalau yang cerita kahwin atas kehendak family.. dorang dah dapat anak.. kembar lak tuh.. (wah llelebih la pulok..)


aku rasa aku tak mampu jadi macam watak2 dalam novel2 tuh.. jalan cerita duka tu macam tak mampu je aku nak hadap..ada yang kena hadap dengan mak mertua yang tak bes langsung.. dapat laki yang macam haram.. berduka lebih.. air mata dah macam air terjun .. pe yang best??

jadi... jangan berangan konon nak jadi heroin.. tak mampu ... jadi diri sendiri sudah.. agak2 cerita hidup ko hebat giler ada babak sedih yang gila duka yang mampu orang nangis dan ada moment gembira sampai budak2 pompuan berangan nak jadi macam ko.. aku agak .. ko wajib buat novel ye x??

sebenarnya yang teruja nak jadi ala2 watak dalam novel nih sebabnya hero dalam novel tu kompem digambarkan hensem.. comel.. pandai masak..dan lain2..hahaha...

aku nak macam ala2 asyraf muslim boleh ka??


otak: *blink*blink*



oh.. cukup merapu... kembali keadaan asal...



weh... next week start la study week.. that mean.. start la aku kononnya study dengan kusyuknya.. (--")


raya haji mayb tak balik kot.. sebab hari sabtu kemudian tu ada paper...
ingat pagi raya nak tolong tengok pakcik2 kat surau sembelih lembu korban...
ustazah aku dulu ada cakap...
NIAT tu penting...
heehhehe

4 comments:

e said...

baca entri ni tringat masa skolah lu suka baca novel ahadiat, lepas abis skolah novel ramli awang murshid lak, dah tua skit baca yang mat saleh lak, skang minat abih ngan faisal tehrani, ngeh ngeh ngeh

cik-terompah said...

huhu,,, ahadiat punya cerita lagend kot... skrg ssh sikit nk usha novel.. baca online je le mampu.. tu pun kene curi masa...

B I Y S said...

Dah lama tgglkan zaman novel ni :)
Teringin kmbali blk.. blh x ??

cik-terompah said...

hoho.. boleh saja... sekarg kan lebih mudah.. kat internet pun bole beli.. hehe

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!