Followers

Friday, September 24, 2010

MAGIKA ... filem muzikal!!

hohoiiii... wahai saudara sekalian!!

ewah....

beb .. ak baru je balik dari tengok wayang tadi..MAGIKA!! filem muzikal..
disebabkan kawan aku mengidam nak tengok cerita tu sejak dia belum masuk panggung lagi.. so aku pun dengan dak2 umah pun sepakat la nak tengok hari nih...
konon nak ajak semua dak girl kelas.. malangnya yang wujud hanya 4 dara jer.. huhu..
tak pe la.. misi perlu diteruskan..

meh aku story pasal movie yang aku dok usha tadi..


kalau disuruh aku kasi star yang diper kan dengan 5... aku kasi 4 la..

heheh...

cerita bermula bila malik (fimie) terjatuh dalam satu telaga.. dan akaknya.ayu.(diana ) mencari adiknya dan cuba menyelamatkan beliau.. malangnya kedua2nya jatuh kedalam telaga itu... dan masuk kedunia lain.. iaitu MAJIKA...
then malik telah diculik oleh nenek kebayan (ziana zain)


aku ingat die nk sembelih si malik tuh .. rupeyer die nak  air mata si malik tuk buat ramuan ubat awet muda.. hahah
si ayu pulok berjumpa pelbagai makhluk yang terdapat dalam cite fairy tale orang melayu contohnya.. maya karin yang jadi puteri bunian,, korang nak tau puteri bunian dalam cite tuh sume rupe mcm maya kot.. haha...
bawang putih bawang merah(syarifah amani dan syarifah aleya) mak dorang adibah nor...

sapa nak tau hero die... mawi kot.. jadi bad.. atau nama penuh nya badang... hehe..

dorang konon dah jatuh cinta la time badang yang caring tolong ayu cari adik die..
jumpe pulok 5 bersaudara... hang tuah ..lekiu..jebat..lekir..kasturi(senario)

yang pasti  lagu aznil haji nawawi yang pegang watak pak pandir memang comel habis la.. mak andihyer raja azura..



hah.. lagi ... ning baizura.. sebagai puteri gung ledang yang dah tua... hahaha..
sapa lagi ek.. urm.. camni lah korang gi je tengok cite nih..



aku tertunggu2 mana lah m. nasir tak keluar2 lagi nih.. ingat jadi hang tuah ke.. ala2 cite puteri gunung ledang dulu ke.. ruper yer die jadi jelmaan naga weehh.. pehhh... part last2 tuh..





pe yang aku rasa cambest bila cerita ni membariskan pelbagai artis yang popular gitu.. huhu..
walau panggung cam haram je tempat yer.. (--")


*nih first time aku buat entri psl filem.. tepuk reramai sume..

No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!