Followers

Sunday, October 2, 2011

boleh faham tak maksud berat mata memandang berat lagi bahu memikul?








ya . sekarang aku sangat faham dengan maksud itu.

bukan untuk lambang kemiskinan semata. tapi boleh jadi macam-macam.

bila aku berada didalam tekanan. bila semua tetiba  menuding jari mengata. mencaci. membenci. berada didalam kepompong umpatan.

kita akan berasa dalam tekanan yang maha hebat, berperang dengan perasaan sendiri. meminta hati supaya bertahan. bersabar,

maka. kawan akan datang memberi nasihat.

"sabar. biarkan dia nak buat apa dia suka. sampai satu tahap. dia akan senyap"

"jangan lawan dia., biarkan dia dengan benci dia.sabar."


tapi kawan.

yang menanggung umpatan nya adalah aku. yang terasa dibaling taik secara beramai-ramai nya adalah aku jugak..bukan kamu.

letih. serius letih...
aku bukan superwomen yang aci boleh tahan.





SERIUS.

I DON'T HATE YOU. BUT I HATE THE FACT THAT YOU HATE ME.


3 comments:

AMMAR YASIR said...

Sabo je lah kan... Tabahkan hati

Wen said...

memang susah bila da dalam situasi ni.... sabar je la yg dpt... jauhkan diri daripda dia kalau boleh....

payed said...

kecian..

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!