Followers

Tuesday, August 17, 2010

please silent your handphone...

oh... aku kronik dengan bunyi telefon bila dia berbunyi tak kena pada masanya.. rasa macam mau hentak kasi penyet itu tuan punya handfon bersama2 dengan handfonnya...


waktu paling kronik aku rasa ialah waktu solat di surau atau di masjid... kalau yer pun anda seorang bisnesman ke atau kok The Very Important Person ke pe... kalau kita nak mengadap Tuhan biarlah kita buat dengan sepenuh hati.. lupakan seketika hal dunia.. nih bila tetiba time ko tengah solat.. tetiba bunyi pulak handphone tuh.. bukan ko sorang jer yang mungkin akan hilang khusyuk... malah mungkin satu saf atau mungkin pak imam pun boleh hilang khusyuk memikirkan malaun mana lah yang hampeh tak letak silent mood fon tuh...

nak jadi cerita .. tengah hari tadi time aku tengah duk istrehat kat dalam surau.. time tuh jemaah bahagian lelaki.. tetiba aku ..eh.. bukan aku sorang tapi seisi surau terdengar satu bunyi... tak salah aku lagu wings... macam sedap jer.. peh.. volume dia.. aku cakap ko.. memang kalau nokia 3310 tuh.. level 5... adoii.... aku agak tuan punya tuh tengah solat la gamaknya.. sebabnya lagu tuh ulang 2 kali gamaknya.. aku pun fikir positive.. mayb sebab dia sedang pose lupa lak nak buat silent mode..


lagi satu situasi yang aku rasa macam nak humban laju2 jer handfon tuh bila mana dia bunyi time lecture ataupun time majlis ilmu... amboi... aku tengah khusyukk dengar lecture tengah potpet kat depan tetiba dengar pulok ada bunyik asing lain.. haiyak... kalau mata aku cun bila bab jeling menjeling nih dah lama aku jeling beliau.. bia ada rasa sikit nak bersopan ketika orang tengah menuntut ilmu nih... kok yer pun nak bagitau semua orang ko punya ringtone lagu syakira wakawaka tuh... lepas kelas ko pasang la kekuat...ada aku kesah ke???
ada sekali tuh aku try cuba nasib kasi sound sama beliau...
"weh..ko nih tak reti nak silent fon ke"
"hah??"
"ke ko tak pandai nak cari setting tuk silent fon ko.. aku leh tolong ajarkan.,"
"hahhahaha"
dia gelak jer..
hampeh bebal betul mamat tuh....
sabar pika....

habis sudah waktu membebel aku..
time tuk siapkan assgment....

No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!