Followers

Thursday, April 5, 2012

MUHASABAH DIRI



"hang heboh kata hang tak suka orang sana sini.. hang ingat semua orang suka kat hang ka?"- F

betul. memang mudah kita duduk berkata itu ini. buruk kesal mengenai seseorang. lidah kan tak bertulang. tipikal.

tapi. pernah pikir. semua orang suka kita kah? perfect kita ni? tak kan, tak kan.

Dr Athe pernah berkata

" mungkin memang ada orang yang akan diciptakan Allah untuk "menguji" kesabaran orang lain bahkan kadang-kadang boleh jadi kita sendiri menjadi "penguji" kesabaran orang lain maka bersabarlah menghadapi karenah karenah orang yang tidak menyenangkan.. maka bersabarlah!"


awak diumpat? dikeji? dimengata? oh. chill lah! kita tak perfect kan. jangan diheran lidah mereka tuh. gampang je semua tuh. dia nampak je hebat. tapi bila duduk dalam komuniti dia lah kan... bila sendiri.. dia bukan sapa-sapa. kecut.


peringatan pada semua. pada diri sendiri jugak. :


2 comments:

@rE_zE@M said...

sape yg kutuk kau 2???
yg pnting bkn aku kan???
haha

cik-terompah said...

random la azim.. kuikui...

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!