Followers

Wednesday, August 3, 2011

gua rasa tak patut pergi bazaar ramadhan dengan pakaian yang mencolok mata

gua rasa tak patut.

bukan apa. gua rasa patut hormat orang berpuasa. kita nak kumpul pahala time bulan mulia penuh berkat nih . tapi dicemari dengan pencolok2 mata nih?

apa kes?

kalau lu cina ka india ka. tak pa jugak. nih gua tengok yang cina india pun pandai jaga itu tatasusila.

gua tak cakap pun entri nih khas untuk perempuan.

lelaki pun.

jangan cakap tak bersedia untuk tidak mencolok mata. itu tipu. sebab Tuhan dah sentiasa kasi petunjuk untuk kita. bukan takda buku kata benda tuh tak boleh. bukan tak dak media massa yang sebut benda tuh berdosa. dan sangat tipu kalau kita tak pernah masuk kelas agama waktu sekolah dulu. sebab memang akan ada silibus pasal aurat kan?

pokok panggal. DIRI SENDIRI.

p/s : tak perlu ada title ustazah untuk memberi pendapat. kan?

*kasar . minta maaf.


12 comments:

Aqeela LaEn :3 said...

YEAH ! saya sokong ! kekadang kalau pi bazaar ramadhan org yg pakai baju singlet dgn kain je . apa kes kan ? hmm , mudah-mudahan mereka berubah suatu hari nnt :)

abah khalisha said...

X psl2 abah pun dpt dosa kering..bkn sj2 tgk..trtgk..mmm tgk je lah..hehehe

LADYHEART said...

aah..btol 2..da la bln pose,leh plak pki mcm 2..xhormat lgsg bln baik ni.!

nizamsani said...

buat masa ni belum jumpa lagi yang pergi bazar ramadhan bawa colok.

POSH76 said...

blogwalking

kpah k-poh said...

yg mencolok tu...kita jolok mata dia...heee...

cik-terompah said...

Aqeela LaEn :3 : amin.. kita doakan sesama ye dak..

abah khalisha : aishh kawal mata abah. :)

LADYHEART :pokok pangkal diri sendiri kan.

nizamsani :ayoo.. bukan colok ka? gua x pandai bm ma..

POSH76 :lol.. patut tinggalkn kat shout box la u..

kpah k-poh : kang kes makamah lak kak.. "remaja menjolok mata orang di bazzar ramadhan" haru kak oi..

zaitun @ kak tun said...

maksudnya..mmg bulan2 lain pun dah begitu pemakaiannya, susah le nak berubah dan mmg x tau malu & x hormat di bulan yg mulia ni

Shorim Kasih said...

pakai yang sesuai dan menutup aurat..lagi satu, beli setakat yg boleh.. jom singgah sini kisah juadah buka puasa... http://syariat-kasih.blogspot.com/2011/08/kisah-juadah-berbuka-puasa.html

K I E R A said...

takpayah pergi bazar jea senang.
hehe :)

Tukang Godam said...

saya rasa pun x patut... kesin habeh orang lain mata buta kene jolok


terbaru : Tutorial menarik nak bagi

HAZWAN17 said...

tau xpe..peniaga macam saya pun sakit mata memandang hoho

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!