Followers

Monday, May 24, 2010

baru aku sedar!!


kalau ikutkan gambar2 yang aku ambik kebanyakan aku senyum bahagia nmpak gigi..
tapi.. bila aku usha facebook punya profil picture.. rupanya xde satupon menmpakkan gigiku itu??
dussssssssssss... lain dari kebiasaan...


 mulutku dimuncungkan???


sebabkan ini gambar candid.. memang aku tak senyum pun time nih.. lapar punya pasal..
hehhehe



ini ala2 ikan buntal spesis comel..hihihi... tak senyum gak??
why???



hah!! ini profil pic pling lama aku pakai.. pun tak senyum gak??
dusssssssssssssss.....

selalunya aku...











waktu aku masih tinggal diasrama...




promote la pulok.. wekkk kepada diri sendiri..


mana aku??


rindu tuk sarung seragam sekolah!! serius!!

bagi aku dengan senyuman kita boleh mereleasekan tennsion.. orang yang mau marah pun boleh tak jadi kalau kita mengamalkan senyum2 :) nih...
lagi satu.. senyum itu sedekah.. pahala free2 jer dapat.. bahagia yer..
senyuman tu kan senaman mulut!!

point sbenarnya adalah...
kenapa ada sesetengah orang jarang untuk senyum..
bukan yer susahpun..
kadang2 senyum untuk melembutkan hati yang tengah panas.. pe salahnya..
aku selalu jumpa spesis malas nak senyum..
belagak?? bajet terhormat?? senyum untuk orang tertentu sahaja??
apakah??
beb.. kita kat bumi ni semua manusia biasa. tiada bezanya..
kenapa mau pilih??

aku google pasal senyum nih.. dan finally aku terjumpa mengenai rahsia senyum nabi MUHAMMAD..
sedikit ringkasan dari artikel..

"Muhammad saw. telah meluluhkan hati siapa saja dengan senyuman. Beliau mampu “menyihir” hati dengan senyuman. Beliau menumbuhkan harapan dengan senyuman. Beliau mampu menghilangkan sikap keras hati dengan senyuman. Dan beliau saw. mensunnahkan dan memerintahkan umatnya agar menghiasi diri dengan akhlak mulia ini. Bahkan beliau menjadikan senyuman sebagai lahan berlomba dalam kebaikan. Rasulullah saw.  bersabda,
فقال: (وتبسمك في وجه أخيك صدقة) رواه الترمذي وصححه ابن حبان.
“Senyummu di depan saudaramu adalah sedekah.” At Tirmidzi dalam sahihnya.
sedangkan nabi suka tersenyum  mengapa kita yang hanya manusia biasa tidah betah untuk lakukan nya..
tidak susah..tidak perlukan gerakan yang banyak, tidak perlukan tenaga yang tinggi.. hanya sedikit renggangn dari bibir dan senyumlah dengan seikhlasnya...
senyum itu boleh dilakukan oleh semua orang tidak kira sama ada miskin atau kaya.. dan kadang2 senyum boleh membuatkan kita kuat.. mungkin dapat mengatasi penyakit barangkali.. kuasa senyum.. hanya Allah maha mengetahui...

jadi....
senyumlah!! 




sedikit ...
ps: aku suka bila orang senyum kepadaku.. dan aku insyAllah akan membalasnya dengan seikhlas hati..
masamkan muka ?? ada faedah ke??
ps: part atas tuh agak mencapap sikit.. hehhehe.. mintak maaf la yo.. nak wat camne ,, this blog aku yang punya!!hahahahha


No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!