Followers

Monday, February 4, 2013

BENCI

manusia layak ka benci orang? nabi pun tak benci yahudi. nabi sayang umatnya.. paling penting Tuhan. walau macam mana teruk hambaNya. pernah Dia benci? malah Dia maafkan segala dosa hambaNya. masyaAllah. 

manusia. apa ja yang kita ada? kita nih lagi hebat ka dari Nya?

kita nih lemah teramat. teramat.

kenapa perlu benci?

tak usah lah. buang lah sifat syaitan itu. buang lah jiwa kotor itu.

tak guna. malah barah pada hati. 

sebelum awak benci dia. awak ingat balik apa yang awak dengan dia buat masa tengah happy dulu. masa tengah takdak rasa benci itu. ingat lah.

mesti ada kan? tak kan lah tetiba tak kenal. nak benci kan? loser gila.

sebab kan satu perkara . awak lupa rasa bahagia itu. 

ya. tau. mungkin satu perkara tuh kalau ikutkan perit nak telan. tapi jangan lah sampai membenci. rosak hati.

serius. rosak jiwa. 

kalau benda boleh settle cara baik. settle lah. jangan pulak ego . ego tuh turunkan sikit. bukan nampak awak lemah pun. malah nampak awak sangat bertimbang rasa tambah cantik dan kacak bergaya. 

ya. orang akan respect anda. :)


1 comment:

With Julia said...

Hormat menghormati sgt2 dituntut dalam Islam...so do respect others and people will totally respect you back :)

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!