Followers

Showing posts with label cinta. Show all posts
Showing posts with label cinta. Show all posts

Monday, February 21, 2011

kasih sayang perlu ditunjukkan atau cuma diucap?




tetiba gua terfikir.. perlu tunjukan atau cuma diucap sudah memadai..??

sebab tahun ni tahun dilema 20 tahun gua.. so gua rasa ..
2 in 1..
maksud yang cuba gua  nak sampai kan.. dua dua perlu.. dua dua saling memerlukan... kalau dah ucap sayang.. perlulah tunjukkan.. bukan maksud gua serahkan segalanya.. memadailah dua dua pihak sedar mereka tu saling sayang menyayangi..

contoh.. lu beli kucing.. lu canang dekat semua orang kucing parsi lu tu lu sayang gila .. tapi kucing tu merana sebab lu tak kasi dia makan makanan yang berprotein tak belai dia seperti selayaknya haiwan kesayangan dapat..
kira lu ucap tapi lu tak tunjukkan... (--")

boleh terima tak contoh gua?

tapi soalan gua nih agak releven untuk manusia bila ada hubungan yang halal la kan.. :)




*sigh

sebenarnya gua cilok soalan atas nih kat formspring adik gua.. 

Sunday, January 23, 2011

kenapa aku memilih untuk single?

pertama : entri ini langsung ada kena mengena dengan aku..

penah awal bulan dulu aku tulis entri pasal budaya couple dekat universiti satu kemestian
feedback aku dapat macam2 hal...













bila im kat fb.. aku selalu di tanya..

"weh. kasi la link fb bf ko.. ko tak penah tunjuk pun"
"kedekut gila ko kan.. bf pun nak sorok.. meh la nak tengok"
"weh balak ko duduk mana doh?"
"sebab apa ko sampai sekarang single?"

time raya dulu.. time member2 lelaki kelas aku datang.. makcik2 aku sibuk menanya yang mana satu bf aku..
mampu senyum je le..

jawapan yang selalu aku jawab..
" tak cun .. takda sapa nak.." sambil buat muka simpati hodoh..

kalau letih sangat.. aku jawab..
"nak suruh mak aku pilihkan.. cinta terus lepas kawin.. ala novel gitu.."
akhirnya ,, member aku gelak.. kemudian diam.. tiada soalan bersambung ...
aku tarik nafas lega.. mudah..

member aku cakap dia baru beberapa bulan single ..dah rasa lain macam.. tak boleh nak go on la..
macam-macam..

tapi sebenarnya reason single ni mungkin kerana..
-aku malas..
-aku rasa aku dah cukup banyak nak pikul tanggungjawab sekarang
-single macam cool je..
-rasa pembaziran kredit fon..
-kanak2 tak suka aku

paling penting lepas aku baca artikel pasal couple tu haram..

member aku cakap..
"ko demand sangat ..."
ok aku diam..

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!