Followers

Friday, January 15, 2010

Perjalanan dari ttu(melaka) ke bandar tasik selatan(*kl)

hari ini en Jurie habiskan kelas awal.. adoi... ada ke patut aku kene perli tadi disebabkan keterlanjuran aku dengan semangat yer g menyebut 'yes!' yelah.. dapat balik awal la katakan.

dalam pukul 5.30 petang aku dengan zaty gerak dari ttu dengan mengunakan hikmat en. tuah yang amat kedekut meminta kami membayar RM 2.30 kerana menumpang dengan beliau untuk ke MC... setibayer kami di sana kami terus ler gi ATM kerana dikuatiri x cukup duit nak ke kl yang amatlah jauh itu,,, pastu perut lak semuanya da macam hampeh nak mintak diisi.. cacing2 dalam perut ku ini meronta2 ingin kan nasi ayam rempah.. yang harganya RM 4.00..
"wahai cacing... hah ambik ko.. balun la nasi ayam ni pueh2 jangan ko mintak kat aku lagi.. pokai duitku!!"
sesudah isi perut.. misi seterusnya adalah untuk mencari selipar zaty.. malangnya sebelum kami berjumpa dengan mr. selipar comey.. kami ter jumpa pulok cik selendang yang murah aku ape lagi...rembatler 2 helai hehhehe...
akhirnya, sampai pulok kami ke terminal 2 seremban,, untuk pengetahuan semua aku first time turun kat terminal 2 ni... so x tau la nak gi terminal 1 camne... aku pe lagi dengan ringan mulut yer nak bertanye la dengan sesape..
sedang jaln2... aku ternmpak kelibat guard... so kami ambik keputusan nak tanye guard 2.. aku pon keja ler guard 2
"kak2! tompang tanye cam ne ek nak gi terminal 1?"..
dengan muka macam x puas hati dia pon jawab
"ko gi naik naik bus kat pltform15 ataupon ko naik teksi kalau ko nak jalan ko gi straight depan ni pastu ko turun bawah"
aku tetiba rasa muskil... pe hal la pulok akak ni cakap ala2 garau voice macam lelaki sejati. muka macam tomboi2 ... tu pasal la aku dengan selambayer panggil AKAK...
rupe2 yer bila aku usha dia punya name tag tertulislah ROY... adui...matilah aku kemaluan kat situ... rupanya 'AKAK' 2 adalah lelaki sejati... patutla cakap dengan aku tadi macam bengkek + tak puas hati...
ps:klu akak ..opsss sory.. maksud saya kalau abang terbaca ini blog tolonglah maafin saya yer...

pastu aku naik ler teksi yang bapak la mahal... RM7!!!! adoi very the MAHAL .... nasib baik la itu aje inisitif paling selamat yang boleh kitorang fikir memandangkan hari pon sudah malam dan pelbagai cerita dan kes2 yang menyeramkan yang mungkin berlaku so kitorang rembat jer ler... sampai jer aku pon dengan semangatyer gi ler beli tiket dengan si zaty.. peh sampai2 jer aku terus cakap kat abang tu,,,
"bang gi seremban bang!"
muka abang tu tetiba jer blur.
(loading otak jap.........) adoi ai rupa2 yer aku cakap salah lagi... pe la pieqa////
untuk control aku yer malu ... aku pon cakap la
"hehhehhe.. soryla bang.. tersasul la pulok.. bang... nak 2 tiket gi bandar tasik selatan..."
adoi muke aku da malu gila gaban la...
malu lagi.. ish pieqa ni tah berapa kali la ko memalukan diri ko sendiri.. xguna betol...

masuk jer tren aku open la laptop... da tu pe lagi online la... boring yer pasal... yang aku xleh blah tu.. tren yang ni... driver die bawak giler la laju.. fuh nak tersembul jantung aku kuar,,,
kire awal 10 mnit dri kebiasaan ... pastu sampai BTS ayah aku jemput...
sampai rumah tetiba sekali lagi cacing didalam perutku ni meronta2 inginkan sesuatu ..mungkin cacingku terhidu gulai udang masak lemak kegemaran tuan badan so apa lagi merembat la aku makan demi melihat udang tersebut....
fuh kenyang sungguh////
time for sleep..
...............................................
zzZZZZZZZzzzzzz....
..............................................

maka berakhir sudah kisah aku dalam 1 malam,,,.....
pssss: dapat tido dalam rumah sendiri... nikmat yer...

No comments:

tinggal jejak je.. jangan kentut!!!